Garantie & Klachten
Alle producten die Licht & Fijn verkoopt zijn met aandacht ontworpen en gemaakt. Toch kan het gebeuren dat een artikel niet aan jouw verwachtingen voldoet.
Op de producten die Licht & Fijn verkoopt geldt de Europese wettelijke garantie of Conformiteitseis. Dit houdt in dat je als consument recht hebt op een deugdelijk product gezien wat je ervoor betaald hebt. Het product moet aan de redelijke verwachtingen voldoen. Naast deze wettelijke garantie biedt Licht & Fijn geen extra garantie op de artikelen.
Dit houdt in dat als er een klacht ontstaat binnen de eerste 6 maanden na ontvangst van een product, dat Licht & Fijn het product op eigen kosten (indien mogelijk) repareert of anders vervangt. Als de klacht ontstaan is na de eerste 6 maanden na ontvangst, dien je als consument aan te tonen dat het om een farieksfout gaat en niet om bijvoorbeeld eigen nalatigheid. Als blijkt dat het inderdaad een fabrieks- of ontwerpfout is zal Licht & Fijn het product zo mogelijk repareren en anders vervangen. Als het product niet meer geleverd kan worden krijg je je aankoopbedrag terug.
Klachten over een product dien je tijdig te melden: binnen 2 maanden na de ontstane klacht. Licht & Fijn reageert zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 48 uur om met jou te overleggen over de beste oplossing.
Foute levering
Als een product verkeerd geleverd is of als er onderdelen missen dan vervangt of herstelt Licht & Fijn de levering kosteloos. Meld dit door een mail te sturen naar info@lichtenfijn.nl. Ik zorg dan dat je zo snel mogelijk alsnog je (volledige) bestelling opgestuurd krijgt.
Beschadigde levering
Licht & Fijn pakt alle bestellingen met de grootst mogelijke zorg in. Mocht het toch gebeurd zijn dat je bestelling kapot is gegaan bij het bezorgen dan zorgt Licht & Fijn uiteraard voor een kosteloze vervanging. Om een beschadigde levering te melden wil ik je vragen om een foto te maken van:
- Het beschadigde product
- De verzenddoos aan de buitenkant
- De verzenddoos aan de binnenkant
Als je deze 3 foto's naar mij mailt kan ik met de leverancier overleggen wat er mis is gegaan en krijg jij zo snel mogelijk een nieuw product opgestuurd.
Klacht melden
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de producten en of dienstverlening van Licht & Fijn.
Laat mij weten waar je tegenaan loopt door te mailen naar info@lichtenfijn.nl. Je kan me ook altijd bellen op 06-48343060 (bereikbaar op maandag t/m zaterdag van 9.00 - 19.00). Ik wil je graag verder helpen. Laten we samen kijken wat de beste oplossing is.
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Ik doe mijn best jouw klacht binnen 14 dagen na ontvangst te beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zal ik je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Licht & Fijn bij is aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.