Belangrijke informatie over verzending en bezorging tijdens de feestdagen


In december is het elk jaar flink druk bij PostNL wat betekent dat pakketjes mogelijk langer onderweg zijn dan je gewend bent. 
Hieronder vind je informatie en tips over de verzending en bezorging van je bestelling bij Licht & Fijn om je te helpen je aankoop op tijd in huis te krijgen. Verder lees je hier ook over de mogelijkheid van afhalen, over eventuele retouren en over het laten opsturen van cadeaus. 

// Verzending
Alle bestellingen bij Licht & Fijn worden via PostNL verzonden.
Normaal verstuur ik bestellingen alleen op maandag, woensdag en vrijdag. Rond de feestdagen zal ik dat, afhankelijk van hoe druk het is, ook op andere dagen tussendoor doen. 

Bestellingen geplaatst op verzenddagen vóór 12.00 worden doorgaans dezelfde nog verzonden (een enkele uitzondering daar gelaten). Plaats je je bestelling na 12.00 dan zie je in de bevestigingsmail of het nog lukt om je pakje die dag te verzenden, anders wordt het waarschijnlijk de dag erna. Op zaterdag verstuur ik bestellingen (eventueel) in de ochtend en daarna op maandag weer. 
Ik hou je in ieder geval op de hoogte en je kunt me altijd mailen om te vragen wanneer je bestelling de deur uit gaat. 

Wanneer wordt er niet verzonden?
Op de feestdagen zelf (24, 25, 26, 31 december en op 1 januari) verstuur ik geen bestellingen. Tussen Kerst en 31 december wel maar dan doe ik het rustig aan en zal ik niet elke dag pakjes versturen. Bestellingen afhalen kan wel gewoon. 

Ben je op zoek naar een (last minute) Licht & Fijn cadeau? Bestel dan een digitale cadeau-bon. Deze bon wordt je via de mail toesgestuurd. De bon is 2 jaar geldig met een waarde van €15, €25 en €35.

Tip: Bestel liever doordeweeks dan in het weekend want maandag is de drukste dag bij PostNL. Vanaf dinsdag is het weer wat rustiger en zijn er minder vertragingen. 
 

// Langere verzendtijd ivm drukte
Normaal worden brievenbuspakjes en grotere pakketten binnen 1-2 werkdagen bezorgd maar dat kan in december door de drukte ook 2-5 dagen en soms helaas zelfs langer zijn. Wees dus op tijd om teleurstelling te voorkomen. Op dit moment (23 november) zie ik geen vertragingen maar die verwacht ik eind komende week wel, rond Green/Black Friday). 

Als je benieuwd bent naar hoe lang het ongeveer gaat duren voor je pakketje er is, stuur dan een
mailtje dan maak ik een inschatting voor je. Daar kunnen natuurlijk geen rechten aan worden ontleend maar dan heb je een idee.

Met de Track&Trace code die je bij je verzendbevestiging krijgt kun je je pakket volgen en zien wanneer de verwachtte bezorgtijd is. Bij grotere (niet brievenbus-pakketjes) zie je via de Track&Trace link ook of je pakket elders, zoals bij je buren bezorgd is ("Niet-thuis"-briefjes worden niet meer gebruikt). 

Tips:
- Download de PostNL app om nog makkelijker je post en pakketten te volgen;
- Hou je spam-box van je mail in de gaten, soms belandt de Licht & Fijn mail daar in;

- Vóór Sinterklaas je bestelling in huis? Bestel uiterlijk 28 november
- Vóór Kerst je bestelling in huis? Bestel uiterlijk 19 december 


// Afhalen bij Licht & Fijn
Door die grote bezorg-drukte kan het best spannend zijn of je je pakje nog op tijd binnen hebt. Gelukkig kun je bij Licht & Fijn je bestelling ook op komen halen in Utrecht.
Afhalen is natuurlijk helemaal gratis en je weet zo zeker dat je je aankoop op tijd in huis hebt. Voor Kerst kan je t/m maandag 23 december je bestelling nog komen ophalen.

Bij het invullen van je gegevens voor het afrekenen kun je kiezen voor "Afhalen bij de winkelier". Er worden dan geen verzendkosten meer gerekend. Na het bevestigen van je bestelling ontvang je van mij een mailtje zodat we kunnen afspreken wanneer je langskomt. Ik pak je bestelling mooi voor je in, dan ben jij klaar voor de feestdagen.
 

// Mooi ingepakt
Je aankoop wordt altijd met zorg ingepakt bij Licht & Fijn maar rond de feestdagen wil je er misschien een extra feestelijk papiertje omheen. Dat doe ik graag voor je! Geef in het opmerkingenveld bij het bestellen aan of het voor Sinterklaas, voor Kerst of voor iets anders is. Ik doe mijn best je cadeau(s) dan passend en feestelijk in te pakken.


// Cadeau versturen
Wil je iemand iets geven maar gaat het niet lukken dat persoonlijk te doen? Stuur dan een Licht & Fijn cadeau met de post! 
Kies iets Fijns uit (eventueel met een kaart erbij voor jouw persoonlijke boodschap), vul het adres van de gelukkige ontvanger in bij "afwijkend bezorgadres" en zet in het opmerkingenveld of er een speciaal Sint of Kerst papiertje omheen mag en wat je graag wil zeggen tegen de ontvanger. Ik schrijf jouw (korte!) boodschap op het kaartje dat je erbij besteld hebt, pak het geheel mooi in en stuur jouw pakje op. Dat is nog eens Fijn geven!

 

// Retouren
Als je een cadeautje voor iemand bestelt bij Licht & Fijn (en ook als je iets voor jezelf koopt) kan het zijn dat je aankoop toch niet zo fijn is als je gehoopt had. Er is daarom altijd de mogelijkheid om je aankoop te retourneren. Je krijgt dan je volledige aankoopbedrag terug op je rekening.

Om de drukte bij PostNL te ontlasten is de maximale bedenktijd voor retouren bij Licht & Fijn in december van 30 dagen verlengd naar 60 dagen. Na die 60 dagen is het niet meer mogelijk een product retour te sturen.
Stuur mij een mail als je je aankoop wil retourneren, geef daarin aan wat het ordernummer is van de bestelling en het product wat je terug wil sturen.

Lees hier meer over alle retourvoorwaarden

 


// Contact
Heb je vragen over een product, twijfel je over iets of mis je iets in bovenstaande informatie? 
Stuur dan een mailtje naar info@lichtenfijn.nl of bel me op 06-48343060. Ik reageer zo snel mogelijk en help je graag.

 

Fijne Feestdagen!
 

© 2018 - 2024 L i c h t & F i j n | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel